Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

ZADBAJ O SWÓJ WIZERUNEK W SIECI

Zwiększ kontakt z klientem o 80%

OPTYMALIZACJA STRONY INTERNETOWEJ (SEO)

899 ZŁ / 1 ROK

499zł / 6 miesięcy

ZAPYTAJ KONSULTANTA O SZCZEGÓŁY

KATALOGOWANIE STRONY NA PORTALACH BRANŻOWYCH

499 ZŁ / 1 ROK

299 / 6 miesięcy

ZAPYTAJ KONSULTANTA O SZCZEGÓŁY

POZYCJONOWANIE PRO

Obecnie niemal na każdej witrynie około 85% ruchu pochodzi z wyników wyszukiwania pewnych słów (fraz), zwanych kluczowymi, w wyszukiwarce Google. Żadna reklama (włączając w to radio, prasę i telewizję) nie daje takich efektów, jak wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania. Jest to również najtańsza, spośród wymienionych, forma reklamy.

Pozycjonowanie  jest rodzajem strategii marketingowej, która w przeciwieństwie do klasycznych form reklamy, ma docierać do osób już zainteresowanych produktem, usługą lub treścią. Taka forma marketingu, nawet jeśli ma znacznie mniejszy zasięg niż klasyczna reklama, może generować znakomite wyniki sprzedażowe.

 

Ranking wyników wyszukiwania oparty jest w większości nie na samej treści strony, lecz na jej reputacji. Dla Google istotne jest, ile osób poleca naszą stronę, czyli ile odnośników do naszej witryny znajduje się na innych stronach WWW. Bardzo ważne jest też, pod jakim napisem znajduje się odnośnik do naszej witryny.

Na przykładzie procesu wyszukiwania przez użytkownika pożądanych produktów/usług w wyszukiwarce internetowej można to w łatwy sposób zobrazować. Osoba, która w polu wyszukiwania wpisuje frazę ”buty sportowe damskie do fitnessu” zapewne chce zakupić taki produkt lub przynajmniej poszukuje oferty. W momencie, gdy Twoja strona jest dobrze wypozycjonowana i zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarce, potencjalny klient trafi na nią i zapozna się z ofertą, która zawiera pożądany produkt. Oczywiście nie zapominaj, że na decyzję zakupową będzie miało wpływ również wiele innych czynników takich jak przykładowo cena czy gust. Jednak już sama możliwość prezentacji oferty osobie, która szuka produktu jaki mamy w sklepie, można uznać za spory sukces.

OPTYMALIZACJA SEO

umożliwienie wyszukiwarkom wyszukiwanie witryny poprzez zastosowanie odpowiedniej hierarchii nagłówków (h1, h2, h3), matatagów, oraz przyjaznych adresów email
odpowiednie zbudowanie menu strony, treści serwisu oraz innych elementów, które przycyniają sie do wewnetrznego linkowania serwisu
wyróżnienie treści poprzez stosowanie hierarchii nagłówków, pogrubienie, podkreślenie, pochylenie
przygotowanie witryny do standardów W3C, określających wytyczne tworzenia stron, tak aby poprawnie wyświetlał się użytkownikom i były dostępne na różnych urządzeniach
poprawienie szybkośći łądowania się strony poprzez zmniejszenie objętości kodu, ilości wczytywanych plików i optymalizacje obrazów
Zamieszczenie unikalnej treści, odpowiadającej tematyce strony oraz zawierającej słowa oraz frazy kluczowe
Pozycjonowanie i SEO to dwa różne pojęcia

SEO – to inaczej optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki. SEO to działania podejmowane w celu osiągnięcia przez daną strone internetową jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów i fraz kluczowych. Do optymalizacji stron zalicza sie czynności związaneze zmianami wyglądu serwisu, np.: przykład treści na stronie oraz te związane ze zmianami w kodzie strony. Optymalizacja stron jest niezbędna, aby rozpocząć pozycjonowanie.

Powszechnie przyjęło się, że pojecia SEO i pozycjonowanie znaczą to samo. Być może utożsamie tych dwóch pojęć wynika z błędnego tłumaczenia słowa SEO z języka angielskiego, jednak warto podkreślić, że SEO i pozycjonowanie to nie są równoważne pojęcia.  Obydwa odnoszą się do wyników wyszukiwania i pozycji strony w wyszukiwarkach, jednkaże w ich zakres wchodzą inne działania.

SEO  to w skrócie optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek, czyli dostosowanie do stron internetowych do ich odpowiedniego wyświetlania w wyszukiwarkach internetowych, aby dana strona znajdowałą sie wysoko w rankingach wyszukiwarek.

Optymalizację strony przeprowadza sie na dwa sposoby. Po pierwsze wprowadza sie widoczne dla internautów zmiany w treści strony. Takie zmiany wprowadzone są pod kątem zamieszczenia słów kluczowych, dzięki którym użytkownicy mają zostać przekierowani na daną stronę. Po drugie działania związane z optymalizacją wiąża siętakże z wprowadzaniem zmian w kodzie witryny, które nie mają bezpośredniego  wpływu na wygląd witryny internetowej.

Pozycjonowanie strony jest procesem na który skłądają się wszystkie działania (również wspomniania optymalizacja), które mają umożliwić danej stronie internetowej  osiągniecie jak najlepszej (czyli jak najwyższej i stabilnej) pozycji w wyszukiwarkach po wpisaniu konkretnej frazy. Pozycjonowanie jest mocno zależne od optymalizacji, dzięki któej możliwe jest dostosowanie treści jak i innych elementów strony internetowej, tak aby było ona jak najbardziej widoczna dla robotów wyszukiwarki.

Pozycjonowanie stron zawiera w sobie SEO

Raz jeszcze warto podkreślić, że pozycjonowanie strony zawiera w sobie szereg działań, które zmierzają do podniesienia strony w rankingach wyszukiwarki. Do tych działań zalicza się wspomniane już wcześniej działania SEO, link building, marketing i analityke internetową.

Link building – czyli spolszczone już linkowanie, podobnie jak SEO stanowi proces działań, a nie pojedyncze działanie. Celem linkowania jest zmotywowanie internautów do udostępniania oraz cytowania danej witryny internetowej na innych stronach, serwisach i portalach. Ideą linkowania jest także pozyskiwanie takich użytkowników, którzy będą interesowali się tematyką prowadzonej strony. Zaangażowani internauci są o wiele cenniejsi, gdyż sami z siebie będą starać się polecać daną stronę swoim znajomym, dlatego też niezmiernie ważny jest następny element pozycjonowania – content marketing. Nazywany inaczej marketingiem treść, polega na tworzeniu wartościowej dla użytkowników treści i jej promocji, w celu pozyskania klientów. Treścią reklamową w content marketingu może być tekst, obraz, infografika czy film. Aby pozycjonowanie było skuteczne, niezbędne jest regularne mierzenie osiąganych efektów i wprowadzanie na tej podstawie zmian, czym zajmuje się z kolei analityka internetowa.

Nieetyczne praktyki SEO
W Internecie pojawiają sie co jakiś czas artykuły poświecone nieetycznym środkom promowania włąsnej  strony internetowej. Do nieetycznych praktyk związanych z szeroko pojętym pozycjonowaniem należy nagromadzanie słów kluczowych, wymiana linków ze stronami o podobnej tematyce czy też dublowanie cudzej treści.
Jak odróżnić pozycjonera amatora od profesjonalisty?
Na przykładzie procesu wyszukiwania przez użytkownika pożądanych produktów/usług w wyszukiwarce internetowej można to w łatwy sposób zobrazować. Osoba, która w polu wyszukiwania wpisuje frazę ”buty sportowe damskie do fitnessu” zapewne chce zakupić taki produkt lub przynajmniej poszukuje oferty. W momencie, gdy Twoja strona jest dobrze wypozycjonowana i zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarce, potencjalny klient trafi na nią i zapozna się z ofertą, która zawiera pożądany produkt. Oczywiście nie zapominaj, że na decyzję zakupową będzie miało wpływ również wiele innych czynników takich jak przykładowo cena czy gust. Jednak już sama możliwość prezentacji oferty osobie, która szuka produktu jaki mamy w sklepie, można uznać za spory sukces.
Pozycjonowanie stron WWW a reklamy w Internecie

Wykupienie reklamy np. na Onecie nie zmieni naszej pozycji w wyszukiwarce. Odnośniki takie są bowiem specjalnie oznaczone jako reklamy odpłatne, a nie jako strony, które poleca Onet. Wyszukiwarka potrafi więc odróżnić płatną reklamę od polecenia i z tego względu pozycjonowanie to co innego, niż reklama.

W przypadku pozycjonowania, wejścia na naszą stronę będą pochodzić z wyszukiwarki, zaś w przypadku reklamy – z serwisu, na którym się reklamujemy. Reklama daje też natychmiastowy efekt, natomiast pozycjonowanie jest długofalowe (czyli tańsze, zaś jego efekt utrzymuje się często przez kilka miesięcy nawet po rozwiązaniu umowy z firmą pozycjonującą).

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
Szybki kontakt!
+
Wyślij!
Share This