
ZADBAJ O SWÓJ WIZERUNEK W SIECI
Zwiększ kontakt z klientem o 80%
OPTYMALIZACJA STRONY INTERNETOWEJ (SEO)
999 ZŁ / 1 ROK
599zł / 6 miesięcy
KATALOGOWANIE STRONY NA PORTALACH BRANŻOWYCH
499 ZŁ / 1 ROK
299 / 6 miesięcy
POZYCJONOWANIE PRO
Obecnie niemal na każdej witrynie około 85% ruchu pochodzi z wyników wyszukiwania pewnych słów (fraz), zwanych kluczowymi, w wyszukiwarce Google. Żadna reklama (włączając w to radio, prasę i telewizję) nie daje takich efektów, jak wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania. Jest to również najtańsza, spośród wymienionych, forma reklamy.
Pozycjonowanie jest rodzajem strategii marketingowej, która w przeciwieństwie do klasycznych form reklamy, ma docierać do osób już zainteresowanych produktem, usługą lub treścią. Taka forma marketingu, nawet jeśli ma znacznie mniejszy zasięg niż klasyczna reklama, może generować znakomite wyniki sprzedażowe.

Ranking wyników wyszukiwania oparty jest w większości nie na samej treści strony, lecz na jej reputacji. Dla Google istotne jest, ile osób poleca naszą stronę, czyli ile odnośników do naszej witryny znajduje się na innych stronach WWW. Bardzo ważne jest też, pod jakim napisem znajduje się odnośnik do naszej witryny.
Na przykładzie procesu wyszukiwania przez użytkownika pożądanych produktów/usług w wyszukiwarce internetowej można to w łatwy sposób zobrazować. Osoba, która w polu wyszukiwania wpisuje frazę ”buty sportowe damskie do fitnessu” zapewne chce zakupić taki produkt lub przynajmniej poszukuje oferty. W momencie, gdy Twoja strona jest dobrze wypozycjonowana i zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarce, potencjalny klient trafi na nią i zapozna się z ofertą, która zawiera pożądany produkt. Oczywiście nie zapominaj, że na decyzję zakupową będzie miało wpływ również wiele innych czynników takich jak przykładowo cena czy gust. Jednak już sama możliwość prezentacji oferty osobie, która szuka produktu jaki mamy w sklepie, można uznać za spory sukces.
OPTYMALIZACJA SEO
Pozycjonowanie i SEO to dwa różne pojęcia
SEO – to inaczej optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki. SEO to działania podejmowane w celu osiągnięcia przez daną strone internetową jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów i fraz kluczowych. Do optymalizacji stron zalicza sie czynności związaneze zmianami wyglądu serwisu, np.: przykład treści na stronie oraz te związane ze zmianami w kodzie strony. Optymalizacja stron jest niezbędna, aby rozpocząć pozycjonowanie.
Powszechnie przyjęło się, że pojecia SEO i pozycjonowanie znaczą to samo. Być może utożsamie tych dwóch pojęć wynika z błędnego tłumaczenia słowa SEO z języka angielskiego, jednak warto podkreślić, że SEO i pozycjonowanie to nie są równoważne pojęcia. Obydwa odnoszą się do wyników wyszukiwania i pozycji strony w wyszukiwarkach, jednkaże w ich zakres wchodzą inne działania.
SEO to w skrócie optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek, czyli dostosowanie do stron internetowych do ich odpowiedniego wyświetlania w wyszukiwarkach internetowych, aby dana strona znajdowałą sie wysoko w rankingach wyszukiwarek.
Optymalizację strony przeprowadza sie na dwa sposoby. Po pierwsze wprowadza sie widoczne dla internautów zmiany w treści strony. Takie zmiany wprowadzone są pod kątem zamieszczenia słów kluczowych, dzięki którym użytkownicy mają zostać przekierowani na daną stronę. Po drugie działania związane z optymalizacją wiąża siętakże z wprowadzaniem zmian w kodzie witryny, które nie mają bezpośredniego wpływu na wygląd witryny internetowej.
Pozycjonowanie strony jest procesem na który skłądają się wszystkie działania (również wspomniania optymalizacja), które mają umożliwić danej stronie internetowej osiągniecie jak najlepszej (czyli jak najwyższej i stabilnej) pozycji w wyszukiwarkach po wpisaniu konkretnej frazy. Pozycjonowanie jest mocno zależne od optymalizacji, dzięki któej możliwe jest dostosowanie treści jak i innych elementów strony internetowej, tak aby było ona jak najbardziej widoczna dla robotów wyszukiwarki.
Pozycjonowanie stron zawiera w sobie SEO
Raz jeszcze warto podkreślić, że pozycjonowanie strony zawiera w sobie szereg działań, które zmierzają do podniesienia strony w rankingach wyszukiwarki. Do tych działań zalicza się wspomniane już wcześniej działania SEO, link building, marketing i analityke internetową.
Link building – czyli spolszczone już linkowanie, podobnie jak SEO stanowi proces działań, a nie pojedyncze działanie. Celem linkowania jest zmotywowanie internautów do udostępniania oraz cytowania danej witryny internetowej na innych stronach, serwisach i portalach. Ideą linkowania jest także pozyskiwanie takich użytkowników, którzy będą interesowali się tematyką prowadzonej strony. Zaangażowani internauci są o wiele cenniejsi, gdyż sami z siebie będą starać się polecać daną stronę swoim znajomym, dlatego też niezmiernie ważny jest następny element pozycjonowania – content marketing. Nazywany inaczej marketingiem treść, polega na tworzeniu wartościowej dla użytkowników treści i jej promocji, w celu pozyskania klientów. Treścią reklamową w content marketingu może być tekst, obraz, infografika czy film. Aby pozycjonowanie było skuteczne, niezbędne jest regularne mierzenie osiąganych efektów i wprowadzanie na tej podstawie zmian, czym zajmuje się z kolei analityka internetowa.
Nieetyczne praktyki SEO
Jak odróżnić pozycjonera amatora od profesjonalisty?
Pozycjonowanie stron WWW a reklamy w Internecie
Wykupienie reklamy np. na Onecie nie zmieni naszej pozycji w wyszukiwarce. Odnośniki takie są bowiem specjalnie oznaczone jako reklamy odpłatne, a nie jako strony, które poleca Onet. Wyszukiwarka potrafi więc odróżnić płatną reklamę od polecenia i z tego względu pozycjonowanie to co innego, niż reklama.
W przypadku pozycjonowania, wejścia na naszą stronę będą pochodzić z wyszukiwarki, zaś w przypadku reklamy – z serwisu, na którym się reklamujemy. Reklama daje też natychmiastowy efekt, natomiast pozycjonowanie jest długofalowe (czyli tańsze, zaś jego efekt utrzymuje się często przez kilka miesięcy nawet po rozwiązaniu umowy z firmą pozycjonującą).